Veelgestelde vragen over hulp aan huis

1. Wat valt onder hulp in de huishouding?

 Onder hulp in de huishouding valt alle hulp die u nodig heeft bij het huishouden. Wassen, stofzuigen, boodschappen doen, ramen lappen etc. Ook is er tijd voor het drinken van een kopje koffie, als u dat wilt.

2. Heb ik zelf invloed op de hulp die ik in huis krijg? 

De hulp in huis die u krijgt wordt geselecteerd op basis van uw wensen. Verder bepaalt u zelf hoe vaak de hulp komt. U heeft dus wel degelijk invloed op de hulp.

3. Wat wordt verstaan onder persoonlijke verzorging?

Persoonlijke verzorging is alle hulp voor u zelf, dus niet voor uw huishouden. Hierbij valt te denken aan wassen, aankleden, scheren, eten en drinken.  

4. Wat wordt verstaan onder ondersteunende begeleiding? 

Onder ondersteunende begeleiding valt hulp die u helpt om een goede dagindeling te (her)krijgen. De vorm hiervan is afhankelijk van uw situatie en gaat in overleg.

5. Waar kan ik me inschrijven als ik hulp wil?

Inschrijven voor hulp in de huishouding, persoonlijke verzorging of ondersteunende begeleiding kan op de inschrijfpagina.   

6. Waar kan ik terecht als ik een bijbaan in de zorg zoek?

Voor een bijbaan in de zorg kunt u terecht op deze pagina

7. Wat zijn de kosten van hulp?

Hulp kost € 12,50 per uur. Ondersteunende begeleiding kost €11,50 per uur. Dit is exclusief de kosten van uw abonnement. De maandelijkse kosten van het abonnement bedragen € 8,99. In ons abonnement is vergoeding voor schade, ongevallen of diefstal opgenomen. U kunt een schadeclaim indienen via deze vergoeding.

8. Waar zijn de maandelijkse kosten van het abonnement voor?

Met het schoonmaakabonnement heeft u veel voordeel. U betaalt maandelijks een klein bedrag voor dekking bij schade, garantie gedurende de looptijd van uw abonnement, vervangende hulp en ons online administratieprogramma.

9. Hoe betaal ik mijn abonnement?

U betaalt de maandelijkse kosten via een automatische incasso. Wij zullen uiteraard nooit zonder uw toestemming geld van uw rekening afschrijven.

10. Ik heb nog geen schoonmaakstudent, moet ik al maandelijks betalen?

Nee. U betaalt pas als wij een hulp voor u hebben gevonden. Vanaf dat moment start uw abonnement.

11. Ik wil mijn abonnement opzeggen, hoe doe ik dat?

U sluit het abonnement altijd voor minimaal een jaar af. Na dit jaar kunt u uw abonnement per maand opzeggen. Dit doet u in uw persoonlijke account.

12. Ik ben zwanger en zou graag wat hulp in huis willen voor bepaalde tijd. Kan dat via jullie?

Indien u zwanger bent en op zoek naar hulp kunt u terecht op de website Huishoudhulprondombevalling.nl.

13. Ik ben op zoek naar een paar weken hulp in de huishouding voor na mijn kraamzorg. Kan dit via jullie?

Ook in dit geval verwijzen wij u door naar Huishoudhulprondombevalling.nl.

Vrijblijvend contact opnemen met Mijnzorginhuis.nl is altijd mogelijk.